Hur kan jag returnera mina varor?

BESTÄLLT VIA KUNDKONTO ELLER SOM GÄSTKUND 
Du kan anmäla en retur genom att logga in på ditt kundkonto, eller genom att söka din order på denna sida. Du kommer att få en returetikett via e-post. Denna klistrar du på kartongen som du sedan returnerar till ett postkontor.

Be om ett leveranskvitto när du skickar det så att du kan hålla reda på statusen för ditt paket. Det kan även behövas av kundtjänsten när du frågar oss om status för din retur eller återbetalning.

OBSERVERA: Du har 30 dagar på dig att meddela att du vill returnera varan. Denna period börjar dagen efter den dag då du mottog produkten. Om du har beställt flera varor samtidigt börjar denna period efter det att du har mottagit den sista varan. Från det att du har angett att du vill returnera varan måste du skicka den inom 14 dagar.

Returer kan göras under följande förutsättningar:

  • Du är endast ansvarig för värdeminskning av varorna till följd av användning av varorna utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. 
  • Under ångerfristen måste du hantera produkten och dess förpackning varsamt. 
  • Du får endast öppna förpackningen i den utsträckning som krävs för att bedöma om du vill behålla produkten. 
  • Förpackningen och tillbehören bör vara i nyskick (efter bästa förmåga) så att vi omgående kan sälja den igen. 

Artiklar som inte kan returneras:

  • Produkter som skräddarsytts speciellt för dig. 
  • Presentkort som redan har lösts in