Vad gäller för min rätt att frånträda avtalet?

Du har rätt att frånträda avtalet inom 14 dagar utan att ange några skäl. Perioden för att frånträda avtalet löper ut 14 dagar från den dag då du tog emot produkterna. Efter att du har frånträtt avtalet har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera produkterna. 

Specialtillverkade varor omfattas inte av ångerrätten. Hygienartiklar som filtar och kuddar vars försegling har brutits efter leverans kan inte heller returneras.

För att utöva ångerrätten kan du informera oss genom ett otvetydigt uttalande (t.ex. skriftligen med post eller e-post) för att informera oss om ditt beslut att frånträda avtalet. Du kan använda formuläret för utövande av ångerrätten (längst ned på sidan) för detta ändamål, men du är inte förpliktad att göra det.

För att uppfylla ångerfristens krav räcker det att du skickar ditt meddelande om utövandet av ångerrätten innan ångerfristen har löpt ut.

  Varor som inte kan returneras: 
 - Produkter som har skräddarsytts speciellt för dig
 - Presentkort som redan har lösts in

Om du använder vårt returförfarande är returen kostnadsfri.

Om du frånträder avtalet kommer du att få tillbaka alla betalningar som du har gjort fram till den tidpunkten, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella ytterligare kostnader till följd av ditt val av en annan leveransmetod än den billigaste standardleverans som erbjuds av oss) från oss utan dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att vi har informerats om ditt beslut att frånträda avtalet.

Vi kommer att återbetala dig med samma betalningsmedel som du gjorde den ursprungliga transaktionen med, såvida du inte specifikt har angett ett annat alternativ, under alla omständigheter kommer inga avgifter att debiteras för sådana återbetalningar. 

Du är endast ansvarig för värdeminskning av varorna till följd av användning av varorna utöver vad som är nödvändigt för att fastställa varornas egenskaper, karaktär och funktion.

Våra kontaktuppgifter:

Yumeko B.V.
Herengracht 418 sous
1017 BZ Amsterdam
service@yumeko.se

Befintliga kunder kan anmäla en retur genom att logga in på sitt kundkonto. Gäster kan rapportera returer via den här sidan.